Fitness

Jak poprawnie robić przysiady?

Kochasz je lub nienawidzisz, przysiady są jednym z najbardziej efektywnych ćwiczeń, jakie możesz wykonać. Bardzo ważne jest jednak, aby robić je właściwie, aby zmaksymalizować skuteczność i zapobiec kontuzjom.

Przysiady są również bardzo wszechstronne: można je wykonywać wszędzie – nawet podczas mycia zębów. Wielozadaniowość polega na dodawaniu loków bicepsowych i innych ruchów, aby uczynić je trudniejszymi.

Oto podkład, jak dokładnie wykonać idealny przysiad.

Stań z głową skierowaną do przodu, a klatka piersiowa trzymana w górę i na zewnątrz.
Umieść swoje stopy na szerokość ramion od siebie lub nieco szerzej. Wyciągnij ręce prosto przed siebie, aby utrzymać równowagę. Możesz również zgiąć łokcie lub zapiąć palce.
Usiądź z powrotem i usiądź jak na wyimaginowanym krześle. Trzymaj głowę skierowaną do przodu, ponieważ górna część ciała jest nieco pochylona do przodu. Zamiast pozwalać plecom się zaokrąglić, pozwól, aby dolny łuk pleców był lekko wygięty podczas schodzenia.
Opuść głowę w dół, tak aby uda były ustawione jak najbardziej równolegle do podłogi, z kolanami nad kostkami. Wciśnij swój ciężar z powrotem do pięt.
Trzymajcie ciało mocno napięte i przepychajcie się przez pięty, aby wrócić do pozycji wyjściowej.
Zacznij od trzech zestawów 10 przysiadów, a następnie dodaj więcej powtórzeń (12, 15) w miarę przyzwyczajania się do ruchu. Na początku jest to zdecydowanie niezręczne, więc nie oczekuj, że od razu opanujesz przysiad. Skup się na swojej formie, a potem martw się o dodawanie powtórek.